27 juli 2011

Inzpira i tryck!

Tisdagen den 26 juni klockan 8.30 klev vi tre, Eva, Marinette och Helena, in i en helt ny värld. En värld vi dock hoppas få befinna oss i framöver.
Vi öppnade nämligen dörren till Color Print i Vadum, Danmark. Tryckeriet som fick förtroendet att trycka vår tidning.

Det blev en oförglömlig dag på flera sätt! Än en gång kunde vi konstatera att vi inte hade den ”blekaste” vad vi givit oss in på. Men vi lärde oss väldigt mycket. Och ju mer vi förstod om tryckprocessen desto mer fascinerade blev vi. Det var en väldigt spännande känsla att se tidningen flyga fram genom de olika momenten. Inzpira, som har varit en del av vår vardag i snart 4 månader. Att hålla den i handen var både skrämmande och fantastiskt på samma gång!

I nummer två delar vi med oss lite mer av den här resan! Till dess – njut av sommaren och Inzpiras nummer ett som snart finns i en butik nära dig, 23 augusti närmare bestämt!





4 kommentarer:

  1. det var helt overkligt, som på film! jag köpte sjalen dagen till ära.... colorprint vilket passande namn..../ marinette
    ser ju lite lätt skräckslagen ut här... ja det var jag också... men det gick bra jag överlevde.

    SvaraRadera
  2. Härligt! Och jag hoppas att papperet kommer från ett pappersbruk nära mig ;)

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  3. ja det kan det vara.... dom köpte från sverige

    SvaraRadera
  4. Härligt att se er där! Det ska bli så spännande att se tidningen då den finns här för oss andra också. Grattis!

    SvaraRadera