16 februari 2012

Träningslogg mot Paris


Det är med stor entusiasm jag har bestämt mig för att kraftsamla kring ett välgörande ändamål, nämligen att samla in pengar till Barncancerfonden med Team Rynkeby! Tillsammans med 790 andra (galna?) vardagscyklister trampar jag från Lund till Paris i sommar. Den 20 juli, efter ca 1200 km, glider vi in mot Eiffeltornet. Som obotlig optimist så ser jag detta framför mig i strålande solsken, utan skavsår i rumpan och med ett humör lika gott som när jag lämnade Lund sju dagar tidigare.

Det här är inte bara en fysisk utmaning utan även en mental i allra högsta grad. Förberedelser är A och O. För att ladda mig själv och för att allt jag numera tar mig för innefattar dokumentation i form av artjournaling så har jag gjort mig en träningsdagbok. Träningen har inletts så smått inomhus eftersom vädret inte tillåter att vi tränar utomhus än.











Fakta: Team Rynkeby är ett dansk-svenskt välgörenhetsprojekt som grundades år 2002 av medarbetare från det danska företaget Rynkeby Foods A/S som också är lagets huvudsponsor.
I år består Team Rynkeby av 790 cyklister och 170 medhjälpare fördelat på 13 danska och fyra svenska lag. Lagen samlar in pengar till Barncancerfonden i respektive land.

2011 samlade Team Rynkeby in 9,8 miljoner DKK till kampen mot barncancer.

Vill du vara med och stödja?

http://www.team-rynkeby.se/Default.aspx?ID=3010

Använt material:

Spiralblock

Tissue Paper

Gesso

Panpastel

Bläck

Stämplar

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken snygg träningsdagbok! Och vilken härlig utmaning du har antagit. Tufft!
    Kram, Outi

    SvaraRadera
  2. Snygg träningsbok du har gjort!! Vilket supertips, jag skulle också behöva en sådan. Mot pysselrummet... ;o)

    SvaraRadera